Probleem was ook dat wanneer we na 21.15 uur zouden vertrekken de crew in verband met de arbeidsvoorwaarden niet meer mocht vliegen en we zouden moeten wachten op een nieuwe crew uit Amsterdam.....
Precies om negen uur 's avonds vertrokken we uiteindelijk, bijna 6 uur later dan gepland. Een aantal passagiers was overgeboekt naar een andere vlucht of naar huis vertrokken, zodat er een mooie 3-zitter voor ons tweeën vrij was gekomen. Dat was dan wel weer boffen.
Door een stevige tailwind wisten we nog een uurtje in te lopen, maar uiteindelijk landden we dan toch bijna 5 uur te laat op Schiphol. Volgens een nieuwe Europese wetgeving zijn luchtvaartmaatschappijen verplicht om bij vertragingen langer dan 3 uur een financiële compensatie te geven. De volgende dag ging de claim de deur dus uit en - complimenten voor de snelle afhandeling - 3 dagen later ontvingen we elk een vluchtvoucher van €800 (en we hadden elk maar €175 + 25.000 frequent flyer miles betaald!) Nu vliegen we in het najaar voor nop naar Bangkok op en neer. Dat is dan wel weer boffen!!
No comments:
Post a Comment